Friday, December 17, 2010

Viata in imagini de orice fel


 
Uneori timpul ne fura si ne plimba pe strazi goale, ne conduce catre sali de cinema si ne lasa acolo, absorbiti in povesti si simple cuvinte. Avem inima grea si o purtam zi de zi in pieptul nostru. Sunt zile in care hoinarim in oras si ne amestecam printre oameni si printre vorbele lor. Si pentru ca ne lasam purtati de orisice ne trezim la finele unei ecranizari, un ecran mare si intunecat si nu-ti mai amintesti nimic. Filmul se incheie aici si inima ti-e inca grea; tu vrei sa te ridici si sa pleci spre casa, sa-ti odihnesti inima pe perne moi si cearceafuri maldare, dar replicile nu te lasa sa fugi. Te urmaresc si te pandesc chiar si in vise. Seara, iti pasesc tiptil la ureche si iti soptesc lucruri mari, vise la care nici nu ai visat. Te ademenesc si te ispitesc; esti ale lor, cuvintele, te-au prefacut, te-au rupt de o realitate grea, dar care era a ta. Acum ce ai? Porti simple replici pe palme, iar noi stim cu totii, cuvintele nu inseamna nimic, decat atunci cand faci ceva cu ele.
            M-am pierdut si eu in sali de cinema si poate ca nu ar fi trebuit. Poate pentru ca inima imi era prea grea am lasat-o acolo. Acum revin si revin in locuri pe care le-am mai vizitat doar pentru a o regasi. Ecranizare cu ecranizare, parca si visele-mi pierd usor. Pleaca si ele intr-o lume simpla, fara emotii vii, cu ecrane plate si lumini poate prea stridente.
            Fara emotii, batai de inimi si vise ramanem doar oameni naivi si poate prosti. Si poate ca asta si vroia el, cinematograful, se ni le ia pe ascuns, se la inclesteze intre usile sale mari si grele.
            Uneori, cinematograful ne joaca. Si noi am fost aceia care, slabi si creduli, am dat la schimb pe cuvinte un lucru insemnat, am dat un suflet. Sa-l recastigi este greu. Poate vom incepe chiar din noaptea asta fara stele; cand privirea noastra le va cauta, sa nu ne lasam ispititi de cuvintele unui cinematograf intunecat si parasit. In noaptea asta fara stele, voi citi cuvinte de pe pagini scrijelite cu povesti si vise si sclipiri si stropi si batai de inimi.
            Uneori cinematograful ne cuprinde emotiile vii in pumnii sai tapetati in imagini; ramai doar cu cuvinte si cu replici fara sens, domnule actor.        

No comments:

Post a Comment